Obsługa klienta w Warszawie – gdzie znaleźć pracę?

Warszawa przyciąga nas do siebie pod wieloma względami. Bogactwo zabytków, piękna współczesna architektura to początek długiej listy jej atutów które zachęcają turystów do odwiedzin. Ludzie chętnie spędzają tutaj czas wolny planując krótsze i dłuższe wyjazdy. Dla innych jest ona miejscem zarobku z którego są w stanie się utrzymać i żyć na pewnym poziomie.  W pracy w stolicy znacznie częściej spotkamy się ze sporym pakietem benefitów firmowych w porównaniu do innych części Polski.Ten artykuł chcielibyśmy poświęcić kwestii życia zawodowego w tym właśnie mieście. Dokładniej poruszymy ten temat na przykładzie stanowiska w obsłudze klienta. 

Pracownicy obsługi klienta poszukiwani w Warszawie

Praca w obsłudze klienta nie należy do najprostszych ale zdecydowanie nie jest też skomplikowana. Właściwie każdy bez wyższego wykształcenia mógłby odnaleźć się na tego typu stanowisku. Odpowiednie przeszkolenia i chęć do zdobycia nowej wiedzy to już prawie połowa sukcesu. W Warszawie każdego roku przybywa mnóstwo nowych firm, które poszukują osób na tego typu stanowisko. Na każdej stronie z ofertami pracy bez większego wysiłku znajdziemy sporo tego typu ofert. Każdy może wybrać coś dla siebie co spełni jego oczekiwania. Osoby świeżo po szkole czy też studiach są równie mile widziane jak i ci, którzy pragną się przebranżowić lub szukają pierwszej pracy w nowym mieście.

Pracodawca chciałby zatrudnić do swojego zespołu osoby, które mają już doświadczenie w danej branży lub są odznaczają się pożądanymi umiejętnościami i kwalifikacjami. Zanim poczujemy się pewnie na stanowisku obsługi klienta i nasza praca będzie przebiegać sprawnie, powinniśmy dać sobie czas. Osoba która będzie nas szkolić na pewno będzie wyrozumiała. Jeżeli jednak w firmie od razu zaciągnął nas na głęboką wodę i będą oczekiwać zbyt wiele, to pierwszy sygnał że może niekoniecznie warto zostać tam na dłużej. Przed podpisaniem umowy warto zastanowić się, czy jesteśmy pewni, że chcemy w danym miejscu spędzać aż tyle godzin w tygodniu.

Jakiego typu stanowiska związane z obsługą klienta warto rozważyć?

Przed podjęciem pierwszego zatrudnienia przy obsłudze klienta, powinniśmy się dobrze zastanowić, jak chcielibyśmy aby wyglądała nasza praca. Może wolelibyśmy nie mieć bezpośredniego kontaktu z drugą stroną i najbardziej będzie nam odpowiadać korespondencja na czacie czy też email. 

Obecnie coraz to częściej poszukiwane są osoby do telefonicznej obsługi. Nie każdy ma na tyle cierpliwości aby wytrwać prawie 8 godzin przy słuchawce telefonu. Jednak wbrew pozorom, praca ta może być naprawdę ciekawa i satysfakcjonująca. Ludzie często potrzebują paru naszych zdań aby rozwiązać swój problem. Zdecydowanie warto rozważyć tego typu stanowisko. W trakcie przysługują nam oczywiście przerwy, podczas których możemy na spokojnie odpocząć w sposób jaki najbardziej lubimy.

Co wyróżnia dobrego pracownika działu obsługi klienta? 

Pracując w biurze, sklepie czy też w jakimkolwiek innym miejscu gdzie kontakt z klientem, najważniejsze jest rozeznanie się z tematyką branży. Bez znajomości produktów czy też usług, które będziemy nadzorować, nie da się właściwie obsłużyć drugiej osoby.

Dobry pracownik działu obsługi klienta powinien również wyróżniać się szeregiem umiejętności miękkich, pozwalających na swobodne wykonywanie zawodu. Wysoki poziom zdolności komunikacyjnych pozwala na szybsze dotarcie do celu w rozmowie z klientem. Poza tym niezwykle ważne jest tutaj pozytywne nastawienie. Nawet jeżeli mamy natłok pracy i średnio dajemy sobie z nią radę, nie powinniśmy tego okazywać podczas obsługi. Każdy ma swoje problemy i obowiązki, które nie wszyscy muszą znać.

Nie można również zapomnieć o bardzo dobrej dykcji. Lekkie problemy z wymową nie powinny być jednak dla nikogo problemem. Jeżeli czujemy się z tym niepewnie, regularne i sumienne wykonywanie ćwiczeń logopedycznych może poprawić naszą wymowę w znaczący sposób. Obsługa klienta może być więc dla nas motywacją do pracy nad drobnymi wadami.

Na co powinniśmy uważać podczas szukania pracy?

Szukając zatrudnienia w dziale obsługi klienta, raczej nie będziemy mieć problemu ze znalezieniem ciekawych ofert. Problemem natomiast może być ich selekcja i wybór tych najbardziej odpowiednich. Istnieje wiele nieuczciwych działalności, których jedynym celem podczas wystawiania ogłoszeń jest to, aby zdobyć nasze dane. Zanim wyślemy zgłoszenie w dane miejsce, powinniśmy się dobrze zastanowić czy opis w ofercie nie brzmi podejrzanie.

Mimo że dane stanowisko w różnych firmach jest tak samo opisane, obowiązki w tych miejscach mogą się znacznie między sobą różnić. Pracodawcy często dokładają pracownikom obsługi klienta dodatkowe zadania, które tak naprawdę nie powinny należeć do niego. Przerwa w pracy to element bez którego nie można normalnie funkcjonować. Jeżeli ktoś zabiera nam ją na dodatkową pracę, to kolejny znak że może niekoniecznie warto zostać tam na dłużej.

Redakcja ociasteczkach.pl